Branża instalacji wewnątrz budynkowych stawia wysokie wymagania dotyczące zarządzania procesami projektowania, realizacji i nadzoru. W odpowiedzi na te potrzeby, przeprowadziliśmy kompleksowe wdrożenie systemu Vario dla firmy INSTALPOL, obejmujące pełen zakres działań – od rysunków w AutoCAD, przez projekt instalacji, listy części, zamówienia, magazynowanie, realizację, faktury, karty pracy, aż po fazę nadzoru gwarancyjnego. To wdrożenie jest skrótem tego złożonego procesu, którego szczegóły przedstawiamy poniżej.

Zakres i Realizacja Wdrożenia

Do realizacji projektu wykorzystaliśmy moduły Projekty, Zamówienia, Faktury oraz korespondencję, dodatkowo konfigurowaliśmy listy materiałów, cenniki dostawców, powiązanie z kodami AutoCAD, magazyny części oraz dokumenty pobrań i zwrotów. Ponadto, wprowadziliśmy wiele dodatkowych pól opisowych, słowników i powiązań, które umożliwiły pełną integrację systemu z istniejącymi procesami w INSTALPOL.

Zasilenie Systemu Danymi

Aby system Vario mógł efektywnie rozpocząć pracę, zaimportowaliśmy:

  • Listę części/materiałów używanych przez klienta wraz z kodami AutoCAD.
  • Listę dostawców części.
  • Cenniki dostawców.
  • Stany magazynowe części.
  • Wzory zamówień do dostawców.
  • Słowniki do klasyfikacji różnych informacji.

Scenariusz Działania w Systemie

  1. Pozyskanie Nowego Klienta: INSTALPOL zakłada nowy TEMAT w Vario, który jest elementem zadaniowym skonfigurowanym na podstawie modułu Projekty.
  2. Projektowanie w AutoCAD: Przygotowanie projektu instalacji, generowanie pliku z materiałami/częściami.
  3. Import Danych do Vario: Import pliku w formacie CSV z kodami materiałów i ilością potrzebną do wykonania instalacji.
  4. Sprawdzenie Stanów Magazynowych: System generuje dokument pobrania materiałów do Tematu oraz zamówienia do dostawców na brakujące materiały.
  5. Rejestracja Kart Pracy: Operatorzy rejestrują karty pracy, co pozwala na naliczanie budżetu usług.
  6. Realizacja: Po otrzymaniu zamówionych materiałów, Temat przechodzi do fazy realizacji, gdzie materiały są zatwierdzane i pobierane z magazynu głównego.
  7. Faktury: W trakcie realizacji rejestrowane są faktury związane z zamówieniami.
  8. Odbiór: Po zakończeniu instalacji następuje rozliczenie Tematu, zatwierdzenie kart pracy i faktur oraz rejestracja protokołu odbioru.
  9. Serwis i Obsługa Gwarancyjna: Rejestracja usług serwisowych i napraw oraz przeglądów gwarancyjnych.
  10. Dashboard Zarządzania: Właściciel firmy ma dostęp do dashboardu do zarządzania i raportowania prowadzonych Tematów.

Automatyczne Powiadomienia

System Vario automatycznie generuje powiadomienia dotyczące:

  • Generowania zamówień według ustalonego stanu minimalnego.
  • Przypomnień o terminach instalacji oraz dostaw materiałów.
  • Sygnalizowania przekroczenia budżetów Tematu.
  • Kończących się gwarancji w okresie serwisowym.

Podsumowanie

Wdrożenie systemu Vario dla INSTALPOL to złożony ciąg zdarzeń powiązanych z rejestracją różnego rodzaju dokumentów w procesie planowania i wykonania usługi instalacji. Wprowadzone funkcjonalności umożliwiły opanowanie, automatyzację i kontrolę procesu dokumentowania realizacji usług. Dodatkowo, w trakcie użytkowania systemu, powstały nowe funkcjonalności zwiększające ergonomię pracy oraz ewidencja kwalifikacji, ocen i szkoleń pracowników.

Adaptacja istniejących modułów Vario oraz stworzenie nowych elementów realizacyjnych wykonano przy użyciu narzędzi konfiguracyjnych Vario Tools, dostępnych jako platforma low-code od początku istnienia Vario.

#Wdrożenie #Vario #INSTALPOL #InstalacjeBudynkowe #Automatyzacja #ZarządzanieProjektami #LowCode

Zapraszamy na bezpłatne webinarium pod tytułem:

Jak zaoszczędzić kilkaset tysięcy złotych poprzez wykorzystanie oprogramowania do automatyzacji pobierania danych z dokumentów – ReadIT OCR Pro?

Odbędzie się ono:
we wtorek 1 lutego o godz. 11:00
Czas trwania 60 min.

You have Successfully Subscribed!

Share This