Branża instalacji wewnątrz budynkowych stawia wysokie wymagania dotyczące zarządzania procesami projektowania, realizacji i nadzoru. W odpowiedzi na te potrzeby, przeprowadziliśmy kompleksowe wdrożenie systemu Vario dla firmy INSTALPOL, obejmujące pełen zakres działań – od rysunków w AutoCAD, przez projekt instalacji, listy części, zamówienia, magazynowanie, realizację, faktury, karty pracy, aż po fazę nadzoru gwarancyjnego. To wdrożenie jest skrótem tego złożonego procesu, którego szczegóły przedstawiamy poniżej.
Zakres i Realizacja Wdrożenia
Do realizacji projektu wykorzystaliśmy moduły Projekty, Zamówienia, Faktury oraz korespondencję, dodatkowo konfigurowaliśmy listy materiałów, cenniki dostawców, powiązanie z kodami AutoCAD, magazyny części oraz dokumenty pobrań i zwrotów. Ponadto, wprowadziliśmy wiele dodatkowych pól opisowych, słowników i powiązań, które umożliwiły pełną integrację systemu z istniejącymi procesami w INSTALPOL.
Zasilenie Systemu Danymi
Aby system Vario mógł efektywnie rozpocząć pracę, zaimportowaliśmy:
- Listę części/materiałów używanych przez klienta wraz z kodami AutoCAD.
- Listę dostawców części.
- Cenniki dostawców.
- Stany magazynowe części.
- Wzory zamówień do dostawców.
- Słowniki do klasyfikacji różnych informacji.
Scenariusz Działania w Systemie
- Pozyskanie Nowego Klienta: INSTALPOL zakłada nowy TEMAT w Vario, który jest elementem zadaniowym skonfigurowanym na podstawie modułu Projekty.
- Projektowanie w AutoCAD: Przygotowanie projektu instalacji, generowanie pliku z materiałami/częściami.
- Import Danych do Vario: Import pliku w formacie CSV z kodami materiałów i ilością potrzebną do wykonania instalacji.
- Sprawdzenie Stanów Magazynowych: System generuje dokument pobrania materiałów do Tematu oraz zamówienia do dostawców na brakujące materiały.
- Rejestracja Kart Pracy: Operatorzy rejestrują karty pracy, co pozwala na naliczanie budżetu usług.
- Realizacja: Po otrzymaniu zamówionych materiałów, Temat przechodzi do fazy realizacji, gdzie materiały są zatwierdzane i pobierane z magazynu głównego.
- Faktury: W trakcie realizacji rejestrowane są faktury związane z zamówieniami.
- Odbiór: Po zakończeniu instalacji następuje rozliczenie Tematu, zatwierdzenie kart pracy i faktur oraz rejestracja protokołu odbioru.
- Serwis i Obsługa Gwarancyjna: Rejestracja usług serwisowych i napraw oraz przeglądów gwarancyjnych.
- Dashboard Zarządzania: Właściciel firmy ma dostęp do dashboardu do zarządzania i raportowania prowadzonych Tematów.
Automatyczne Powiadomienia
System Vario automatycznie generuje powiadomienia dotyczące:
- Generowania zamówień według ustalonego stanu minimalnego.
- Przypomnień o terminach instalacji oraz dostaw materiałów.
- Sygnalizowania przekroczenia budżetów Tematu.
- Kończących się gwarancji w okresie serwisowym.
Podsumowanie
Wdrożenie systemu Vario dla INSTALPOL to złożony ciąg zdarzeń powiązanych z rejestracją różnego rodzaju dokumentów w procesie planowania i wykonania usługi instalacji. Wprowadzone funkcjonalności umożliwiły opanowanie, automatyzację i kontrolę procesu dokumentowania realizacji usług. Dodatkowo, w trakcie użytkowania systemu, powstały nowe funkcjonalności zwiększające ergonomię pracy oraz ewidencja kwalifikacji, ocen i szkoleń pracowników.
Adaptacja istniejących modułów Vario oraz stworzenie nowych elementów realizacyjnych wykonano przy użyciu narzędzi konfiguracyjnych Vario Tools, dostępnych jako platforma low-code od początku istnienia Vario.
#Wdrożenie #Vario #INSTALPOL #InstalacjeBudynkowe #Automatyzacja #ZarządzanieProjektami #LowCode